"איך נחוג יום חג בתפאורה כל כך פשוטה?"


השמש מאירה פניה היום, ומנגד הרוח מתחרה עימה מי היא השלטת בשמיים. עצי הגן נהנים מקרני השמש המלטפות, ומצד שני משתלבים עם משבי הרוח ואינם מתנגדים לתנועתם.

עצים שונים יש בעולם.
חלקם גבוהים אך צרים. חלקם נמוכים אך רחבים.
 חלקים מנסים להתפרס על פני מרחב גדול, ולעומתם אלה המצטמצמים ברוחם, אך שואפים להגיע מעלה מעלה ככל האפשר.
חלקם עליהם משוננים. חלקם עליהם פרוסים. חלקם עליהם חלקים, ומנגד לחלקם עלים מחוספסים.
אך דבר אחד משותף לכולם. לכולם יש שורשים. כל עץ ועץ חייב את אותה תמיכה פנימית, עמוקה, עמוק בלב האדמה בכדי להגיע ולמלא את מלוא יכולותיו.

חודש שבט צועד ומתקדם לקראת יום חגו – טו' בשבט – יום חגם של העצים. מראה העצים העומדים בשלכת ולצידם מראה העצים בעלי העלים, אך מחוסרי הפירות מעלים תמיהה – "היכן בגדי החג שלכם?" "היכן פריחתכם הריחנית והקסומה?" "כבר נאספו פירותיכם הברוכים מענפי העצים?" "איך נחוג יום חג בתפאורה כל כך פשוטה?"

התשובה לכך מופיעה בגמרא: "הואיל ויצאו רוב גשמי שנה, ועלה השרף באילנות, ונמצאו הפירות חונטים מעתה" (מסכת ראש השנה י"ד, ע"א).
כלומר, התאריך נקבע לא בתחילת עונת הגשמים ואף לא בעת הפריחה או בזמן הבשלת הפרי. התאריך נקבע לאחר שנספגו הגשמים כראוי ועלה השרף בעץ. העץ נמלא לחלוחית, סם-חיים וחיוניות, והוא מוכן להוציא את פירותיו. מאותו יום מונים לו שנה חדשה. עידן חדש!

כך גם אנחנו. בתוכנו נמצאים הכלים והכוחות לפרוץ ולהשיג את רצונותינו. עלינו רק לדעת לזהות אותם וללמוד להשתמש בהם. בסדנה החדשה שלי "הנעה פנימית" נוכל לעשות זאת. נלמד לזהות בתוכנו את השורשים, את הכוחות ואת אותם מרכיבים שיעזרו לנו להתקדם הלאה ולצמוח לכל כיוון שנרצה, ומאותו רגע להתחיל לספור שנים חדשות של הצלחה וצמיחה.

אל תשכחו להשקות ולעדור את מסתרי נפשכם באהבה ואמונה ביכולתכם.

מוזמנים לעיין בבלוג שלי בכל עת, למצוא את אותם השורשים שעזרו לי להאחז ולצמוח מהקרקע גם ברגעים מאתגרים, ולפרוח בעזרתם גם כן.


יום מלא שמחה, חום ואמונה בדרך.
שלכם
דורית

מוזמנים להגיב ולשתף בחוויות שלכם ממשבי הרוח שבחוץ (וגם אלה שבפנים...).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לכל שאלה, תגובה או בקשה ניתן להשאיר כאן הודעה. בברכה, דורית.