ירידה לצורך עליה.


יום שישי בערב.
אבנר בעלי יוצא לתפילת ערב שבת בבית הכנסת.
גשם בחוץ, ואנו, שאר בני הבית, מתכנסים למשחק משותף על מזרן הפעילות בסלון.
קופסת הקפלות מועברת למרכז הסלון. חיות פלסטיק שונות מוצאות מהמגירה ושלושת הבנים מתיישבים לבניית גן חיות ענקי.

השעה 16:30 אחר הצהריים. הגשם ושעת השקיעה המתקרבת מעבירים תחושה של שעה מאוחרתבחוץ מעט חשוך, ובתוך הבית פנימה מאירות כל נורות החשמל לכבוד השבת.

בני בן השנתיים נשכב לרגע על המזרן ומכניס את אגודלו לפיו. רק לפני שלוש שעות התעורר הוא ממנוחת הצהריים, וכבר עייף הוא? העברת מגע שפתיים על מצח מגלה חמימות עדינה. במצב רגיל הלב נפתח ומקבל את האפשרות שמחלה כלשהי התנחלה לה בגופו הקטן, אך היום המצב שונה. רק אתמול עבר הוא ניתוח לתיקון בקע. כידוע ניתוח וחום הם מתכון לדאגה. מתוך תחושת התעלות השבת ומתוך הרצון לא להיכנס לבהלה מיותרת מחליטה אני להמתין מעט ולבדוק את הפעוט שוב מאוחר יותר.

כשאבנר חוזר מהתפילה לא ניתן להתעלם מחום גופו הגבוה של הילד. בדו – שיח מהיר בינינו מחליטים אנו להמשיך בשגרת השבת ובמקביל לתת מענה בהמצאות נוזל להורדת חום הגוף לילד. סעודת השבת מתנהלת מתוך שמחה, שירה ועיסוק בדברי תורה כשברקע מזמזם הצורך לסיים אותה ולטפל בשאלת השאלות: האם לגשת לבית החולים עם הפעוט או להמתין.

לאחר הארוחה המרוממת והמשותפת מחליטים אנו להתקשר לרופא המנתח, כפי שצוין במכתב השחרור מבית החולים. כאנשים ששגרת השבת שלהם אינה כוללת שימוש באמצעים טכנולוגיים התחושה מוזרה. כרגע שבת ואבנר משוחח בטלפון. הרופא (הנפלא, האכפתי, האחראי והדואג) שואל שאלות משאלות שונות בכדי לאמוד את חומרת המצב ואת הצורך בהתערבות נוספת חוץ מהורדת החום. שיחה אחת מסתיימת. אנו מתפנים לטיפול בילד, ושיחה נוספת נכנסת. עוד שאלה נשאלת. עוד בירור נעשה. בדיקת מצבו הגופני של הילד. בדיקת אזור הניתוח ומדידת חום גוף וחוזר חלילה, כך עד השעה 23:00. אז נחה דעתנו ודעת הרופא, שאין צורך להגיע לבית החולים כי שם לא יתנו מענה חוץ ממתן אנטיביוטיקה, שאנו יכולים לתת גם.

הבנות הגדולות שותפות לתחושה המוזרה שהתערבבה בתוך השבת שלנו. אף הן מבינות שפיקוח נפש דוחה שבת, ועם כל ערבוב הקודש והחול שחשנו בו, מתוך אותה תחושה של ירידה בקדושת השבת שלנו אנו כבר חשים שבהמשך השבת והשבתות הבאות תהיה עליה בתחושה של חשיבות השבת.

אז שנזכה כולנו קודם כל לרפואה שלמה.
אהבה, שמחה והרבה קדושה.
שבוע טוב ומבורך.
שלכם- דורית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לכל שאלה, תגובה או בקשה ניתן להשאיר כאן הודעה. בברכה, דורית.